in sabang

3 juli 2012 - Sabang, Indonesië

tis jammermaandag

Hallooo ! Mijn moeder had vanavond geen zin/puf om mee te gaan naar het internetcafé, dus gaf mij de opdracht om maar even een update te zetten op dit reisblog.

Zaterdagmiddag zijn we aangekomen in ons huis, na een leuk warm boottochtje vanuit Banda Aceh. Onderweg hebben we wilde dolfijnen gezien ( was voor mij de eerste keer, voor mijn moeder niet geloof ik ), dus dat was wel even leuk.

dinsdag

her benik weer, geen dian, maar marian Het berichtje hierboven was niet geplaarsd,want dian heeft niet op die knop gedrukt, daarom lees je het pas nu.We zitten nu in de open  lucht, wifi cafe. Wind waait door mn haar, temp ongevver 26 graden,.  we zijn nu alweer paar dagen in ons huis, en bevalt goed, gisteren voor het eerst gesnorkeld, en vandaag eigenlijk helemaal niets gedaan. Bang is beetje ziek, is in Banda begonnen en nog steeds niet over. Veel hoesten. We weten niet of hij zomaar aan een antibioticum moet. Dat kan gemakkelijk, maar als het geen bacterie is? morgen misschien dagje met boot weg, nou ja dagje, 2 uur of zo. er is geen schaduw op de boot, en ik verbrand binnen 5 min - dat heb ik al gemerkt helaas.. Er wordt iedere dag voor ons gekookt, en Mijo,Dian en ik hebben een kaartspelcompetitie opgezet, met het spel stiften. Zei mij ook niets,maar van Dian geleerd. Dian staat voor. Wie de competitie wint krijgt in maleisie een kadootje ter waarde van 5 euro p.p. Ook heb ik van Mijo verloren met het kaartspel zenuwen. Dat speelt hij bij Ingrid altijd en hij zegt dat Ingrid dit van Dian heeft geleerd. Durf het niet tegen dian te spelen,gaat vooral iom snelheid, enn die vaardigheid heb ik nog niet! vanmiddag heeft Dian voor het eerst op een scooter gereden.,dat viel nog wel tegen, want ze moet haar balans houden, gas geven remmen en ook nog schakelen. eergisteren heb ik in een stikheet cafe gezeten en hebben we onze vliegtickets naar maleisie geboekt. pff dat was wel zweten daar in dat inernetcafe. Eerste 2 dagen had Bang het erg druk met allerlei zaken, maar vandaag was hij hele dag bijna thuis. ik heb vandaag 1 badkamer grote beurt gegeven, en was toen drijfnat van het zweet, Nog 3 te gaan. Ook ben ik vlijtig sochtends vroeg met de was, want dan is het paar uur later weer droog,heerlijk. Bang en ik fantaseren wel over het mmaken van een echte keuken,maar twijfelen ook wel.......De finale ek is aan ons voorbij gegaan, de heren konden het niet opbrengen om daar hun bed voor uit te komen in het holst van de nacht. tot de volgende keer. Het is jammer dat jullie ons hier niet kunnen zien zitten, in het cafe aan de zee, buiten, met bord indonesische friet, bang in gesprek miet neef deni, wij drieen gebogen over ons apparatuur....... Tot de vlgde keer

1. Ingrid:
    4 juli 2012
    Hallo allemaal,

Zo leuk om jullie belevenissen te lezen. Jammer dat de kinderen niet wat meer schrijven, die beleven het toch weer anders/ op hun manier.
    Hoop dat Bang snel opknapt. Houdt zijn rug het een beetje vol daar?
    Ik zou ook maar niet aan het 'zenuwen' met Dian beginnen. Zeker niet in die warmte!
    Geniet van jullie tijd daar, zie jullie al zitten 's avonds. HEEEEERLIJK!!!
    Hier nog echt Hollands weer. soms zon, soms erg warm en dan natuurlijk weer onweer en wat koeler. Maar ach, ook dat heeft zijn charmes.
    Groetjes Ingrid xxx