penang

10 juli 2012 - Penang George Town, Maleisië

hoi iedereen,

dit schrijft marian weer, ik zal mijo vragen om ook nog een keer te schrijven,hij vindt het wel leuk om te doen. en ik vind het zelf ook wel leuk om te lezen. Op de een of andere manier heb ik het idee dat ik het dian niet hoef te vragen..........

we zitten nu dus  in penang. In hetzelfde hotel als een paar jaar geleden. Toen heette het  Sandy Beach, nu heet het Paradise. Dit al in Nl geboekt. Je kan hier een suite nemen en daar 2 extra bedden in laten zetten, en nu hebben we dus 2 ruime kamers met balkons en een keukentje voor een goede prijs.  Net zoals vorige keer bevalt het goed . Kinderen  hadden hier om gevraagd.

We zijn hier eergisteren aangekomen,op zondag, het is nu dindsdagochtend. Was wel even schakelen zondag. sOchtends waren we nog in Banda Aceh.  sochtends nog even kleren voor Bang gekocht met zn allen in een soort VenD. Alleen kleren dan.  Mijo bijna weer een voetbalshirt gescoord, maar paste niet. En toen met taxi rixchting vliegveld. Onderweg nog even langs  tante Anni en oom Anwar..

Op vliegveld Banda Aceh was niet veel te beleven. En voor we het wisten waren we alweer in Penang. Daar een taxi genomen en naar dit hotel gereden.  De suite stond voor ons klaar,maar helaas stonden de extra bedden,handdoeken er niet. Hebben we paar keer achteraan moeten bellen, was vervelend.  met taxi naar een foodcourt gegaan bij een winkelcentrum  Dat hadden Dian en Mijo blijkbaar nog nooit zo gezien. allemaal foodstalletjes bij elkaar , in de buitenlucht, en dan bestel je sate bij de een en nasi goreng bij de ander. Georganiseerde chaos. Heel veel chinese stalletjes. Wij toch erg gericht op Malay food, zo heet dat hier. Dat noemen wij indonesisch eten. Het eten was erg slecht jammer . entourage was wel leuk. in het winkelcentrum keken we onze ogen uit, alles was mooi en duur.

Gisteren, maandag zijn we eerst maaar meteen naar strand gegaan, want de zon scheen, en we hadden ook al veel regen gezien. Daar- op strand - op jetski, want ook dat wilden de kinderen graag , net zoals vorige keer. Hadden we beloofd, een rib uit ons lijf. Ze hebben een half uur rondgecrossed op zn ding en ze vonden het helemaal geweldig!!!!. Heb foto geplaatsd.

Daarna op ligbed bijj zwembad, dian eindelijk in haar bikini. Hier kan het wel. Hoewel hier veel lange zwarte jurken rondlopen, arabische vrouwen, helemaal ingepakt, alleeen de ogen zichtbaar. Op de een of andere manier heel irritant. Heel vaak zijn ze met 3 of 4 tegelijk, en er lopen nog wat lawaaiige kinderen bij en dikke mannen in tshirt. alle vooroordelen over Arabieren halen wij nu uit de kast, tis zonde voor Taha. Qua gedrag doen ze me denken aan de russen in het hotel in egypte-ester. Behalve dan dat ze niet dronken zijn, maar gewoon ongemanierd. we zeggen nu steeds de meest verschrikkelijke dingen over arabieren nu, dingen als ::"je moet ze apart zetten, je moet ze eerst opvoeden, je moet ze negeren"", kortom Wilders verbleekt nog bij ons.

gisteren met bus naar georgetown gegaan, dat was een erg drukke bus en het bleek spits te zijn, schoot niet erg op.  Georgetown is de echte stad hier , het oude centrum Wij zitten daar zon 20-30- minuten met auto vanaf. Je rijdt dan langs shoppng malls vooral.

in georgetown op zoek naar fatsoenlijk restaurant, is niet echt gelukt, uiteindelijk ben ik met dian en mijo weer in een pizzahut beladt, en bang in een of ander achteraf restaurantje waar ze malay food hadden. hij voor 2 euro gegeten, wij voor 16.

nu dus dinsdagochtrend vroeg. ik ga nu proberen via internet hotel in kl te boeken,

tot de volgende keer

groet