de tsunami boot en pizzahut

30 juni 2012 - Jeruzalem, Israël

hoi,

het is nu zatochtend half 8. ik zit in bed met mn notebook opschoot. De kinderen slapen nog. Bang is net vertrokken. Hij gaat met auto vroeg naar de veerhaven. Want vandaag gaan we dan eindelijk naar ons huis op het eiland Pulau Weh.Het is vandaag zatdag,en dus weekend, de verwachting is dat de boot vol wordt.Daarom gaat Bang alvast vooruit,samen met oom Nur. wij gaan straks om 10 uur met een taxi.

Gisterochtend kwam de chauffeur weer s te laat. En we waren de afgelopen dagen al niet zo blij met hem::hij vroeg vaak of Bang wilde rijden, komt te laat,weet de weg nie,toontt geen enkel initiatief,kortom we waren al aan twijfelen of we hem wel mee wilden neemen naar sabang. Dat was eigenlijk wel het idee. Maar goed : naar de boot dus, een drie kwartier te laat vertrojkken, kwamen we aan bij een hele grote boot, waar ik met Tanja ook al geweest was: hadden ze er een mega metalen hekwerk om heen gezet!!! En dat hek was dicht, want het was vrijdag, er hing een papiertje:"" sorry,moet bidden"  Gelukkig wist ik dat er nog een boot was, en op mijn aanwijzingen reed de chauffeur ons daar naar toe. Dat was de kleinere boot (Tanja) en was voor M en D wel goed om te zien. Dezeb oot rust op een huis, en er was een klein informatiebord bijgezet.Er liepen paar andere toeristen die prompt vroegen of ze Dian op de foto mochten zetten. Was niet de eerste keer deze week dat mensen dat vragen. Men vindt haar nogal biezonder geloof ik. Gelukkig is ze zo wijs om te weigeren, ze wil niet op allerlei facebookpagina's terecht komen zegt ze.

Na de boot naar een echte supermark,,met winkelwagentje en al. Dat is voor  best biezonder. Mensen kopen hier eigenlijk veel op de markt en bij kleine winkeltjes waar de eigenaar de spullen voor je pakt.Maar ook in Aceh staat de wereld niet stil: overal shopping malls en supermarkten .Wij boodschappen doen om mee te  nemen naar Sabang. Om 12 uur weer terug in hotel,, ruim op tijd voor de vrijdagse sluitingstijd van 1 uur. Want de vrijdagmiddag is het even stil op straat. Bang bleek in bed te liggen, helemaal zwaar verkouden en kapot, van de airco zegt die hij de dag ervoor had gereden (in plaats van de chauffeur). doe airco deed het niet goed. Balen!  Met veel moeite heeft hij zich om 3 uur toch nog uit bed gesleep en snel nog wat gewinkeld, en toen weer zn bed in.

Na de boodschappen hadden dDian en Mijo al weer snel  zich voor een filmpje genesteld, en heb ik de was gedaan, Want dat geweldige dakterras hier bevatte ook waslijnen, fel in zon en de wind. Dus ik vlijtige huisvrouw, wilde daar wel even van profiteren, want we hadden in die 5 dagen dat we onderweg waren al toch wat aardig was opgebouwd samen. Dus ik aan de slag, en toen het eenmaal hing, uitgepufd inde schaduw van het terras. Dat was wel even mooi moment. Daar zar ik,lekker in de wind, met uitzicht op rivier, in het lawaai van 3 of 4 moskeeen tegelijk. Er zaten jongeren aan de oever van de rivier,met gitaren,en de mesjes de hoofddoek  af, want het is beetje een achteraf paadje langs de rivier,daar achter de hotels. Was wel genieten.

Daarmee klaar terug naar de ac kamer, en kinderen van hun beeldschermen afgerukt en naar pizzahut gelopen. Aldaar was het stikdruk, veel  kinderen,families, die een uitje hadden blijkbaar. Wij daar best lang gezeten. een pizza met zn allen, en ik salade van de saladba

savonds vis gegeten samen met familie van nur, en daarna koffie gedronken ineen zeer westers aandoend,modern, cafe. Daar het nieuwe contract voor de auto getekend

Want smiddags had  de chauffeur opeens mededeling dat auto het niet meer deed en misschien niet mee kon naar sabang. Dat was wel druppel die de emmer bij ons deed overlopen. Het bedrijf gebeld en gezegd dat we deze chauffeur niet meer hoefden, en toen opeens deed de auto het weer wel, en konden we m ook wel huren zonder chauffeur.

Om 11 uur savonds naar bed

1. Tanja:
    2 juli 2012
    Een hek om de boot. Nou ja!
    Maar bij die andere kun je ook goed zien hoe de oceaan toen tekeer is gegaan. Ik vond het maar een eng idee om daar op staan en te zien hoe hoog dat water was gekomen.

Heel verstandig om zelf maar met die auto te gaan rijden!
    Al gesnorkeld voor de deur?

Groeten, Tanja
    P.S. je sleutels passen
    P.S.2 ik zie dat je alweer terug bent in Jeruzalem :)